Distribuie articol
X
calciul_si_vitamina_d_in_timpul_sarcinii_01
Intra in Clubul Nestlé Baby
Exclusiv pentru membrii clubului
  • Articole si resurse personalizate in functie de etapa din sarcina sau varsta bebelusului
  • Aplicatii utile
  • Sfaturi si recomandari din partea specialistilor
  • Multe alte surprize
  • Calciul si vitamina D in timpul sarcinii

    In timpul sarcinii, este esential sa fii mai atenta decat de obicei la alimentatie, pentru ca aceasta iti influenteaza starea de sanatate si, totodata, joaca un rol important in dezvoltarea armonioasa a fatului. 

    Tocmai de aceea, alimentele bogate in calciu si vitamina D nu ar trebui sa-ti lipseasca din meniul zilnic. 

    Descopera, in continuare, de ce vitamina D si calciul sunt foarte importante in timpul sarcinii!

    25.01.2018 - 14:54

    Intra in Clubul Nestlé Baby
    Exclusiv pentru membrii clubului
  • Articole si resurse personalizate in functie de etapa din sarcina sau varsta bebelusului
  • Aplicatii utile
  • Sfaturi si recomandari din partea specialistilor
  • Multe alte surprize
  • Calciul in timpul sarcinii

    Calciul are un rol deosebit de important in constructia normala a oaselor fatului. In decursul celor noua luni ale perioadei de sarcina, bebelusul tau va acumula per total 30 g de calciu: echivalentul a 3 kg de branza Emmentaler sau al 25 de litri de lapte. 

    Un lucru de retinut consta in faptul ca nevoile bebelusului vor creste in special in cel de-al treilea trimestru de sarcina, atunci cand oasele se mineralizeaza: 200 pana la 300 mg pe zi, adica echivalentul a 30 g de branza Emmentaler sau un sfert de litru de lapte pe zi - o sursa de calciu in sarcina la care poti apela.

    Asigurarea unei rezerve suficiente de calciu lactic in sarcina este, de asemenea, foarte importanta pentru capitalul tau osos: nevoile bebelusului vor fi prioritare si iti vor „epuiza” rezervele, daca nu consumi suficient. De asemenea, acest lucru te va ajuta si sa-i oferi copilului un lapte matern mult mai bogat. Tinand cont de toate aceste lucruri, calciul in sarcina este absolut esential si, tocmai de aceea, alimentele bogate in calciu nu ar trebui sa-ti lipseasca din meniul zilnic.

    Totodata, tine cont ca este cu atat mai important sa iei calciu in ultimul trimestru de sarcina.

    Retine si ca printre simptomele lipsei de calciu in sarcina se numara durerile abdominale, irascibilitatea, spasmele musculare, palpitatiile si starea de sufocare etc. Prin urmare, daca te confrunti cu una dintre problemele enumerate, este posibil ca aceasta sa indice un deficit de calciu din organism. 

     

    Beneficii calciu in timpul sarcinii

    Cele mai importante beneficii ale calciului in timpul sarcinii sunt urmatoarele:

    • calciul contribuie la o crestere dentara puternica
    • calciul ajuta la dezvoltarea sistemului nervos
    • calciul ajuta corpul sa stabileasca un ritm normal al inimii

        Totodata, consumul alimentelor bogate in calciu este esential si pentru starea ta de sanatate, si nu doar pentru cea a fatului. Astfel, calciul ajuta si  la:

    • reducerea riscului de hipertensiune arteriala
    • functionarea normala a sistemului nervos

     

    Vitamina D in timpul sarcinii

    Vitamina D este importanta pentru fixarea calciului si constituie un pivot de echilibru intre oasele tale si dezvoltarea scheletului si a dintilor bebelusului.

    De regula, femeile insarcinate sunt predispuse sa aiba deficit de vitamina D in organism, lucru care poate avea o serie de consecinte negative atat asupra sanatatii lor, cat si asupra sanatatii fatului: lipsa vitaminei D in sarcina poate duce la cresterea riscului de scleroza multipla si la cresterea riscului de diabet zaharat.

    Desi principala sursa de vitamina D este chiar lumina soarelui, este important ca aceasta sa fie prezenta si in alimentatia de zi cu zi. Astfel, se recomanda sa consumi alimente precum peste gras (somon) sau oua.

    calciul_si_vitamina_d_in_timpul_sarcinii_02

     

    Beneficii vitamina D in timpul sarcinii

    Principalele beneficii ale vitaminei D in timpul sarcinii sunt:

    • reglarea nivelului de calciu, precum si a nivelului de fosfati din corp
    • intarirea sistemui imunitar pentru lupta impotriva infectiilor
    • prevenirea diabetului zaharat 

     

    Deficit vitamina D in sarcina    

    Deficitul de vitamina D din organism, in timpul sarcinii, poate avea o serie de consecinte negative atat pentru tine, cat si pentru sanatatea fatului, dupa cum urmeaza:

    • deficitul de vitamina D poate afecta dezvoltarea corecta a dintilor si a sistemului osos a bebelusului, dupa nastere;
    • deficitul de vitamina D  creste riscul nasterii premature.

        
    Vitamine prenatale

    Vitaminele prenatale, asa cum le spune si numele, sunt acele vitamine special concepute pentru perioada sarcinii - astfel, acestea au un continut mai mare de acid folic si fier decat cele obisnuite. In timp ce acidul folic ajuta la prevenirea anomaliilor creierului si ale coloanei vertebrale, fierul contribuie la cresterea armonioasa a fatului si, totodata, previne anemia. 

    In randul vitaminelor prenatale esentiale se afla si calciul si vitamina D, care joaca un rol important in special in ultimul trimestru al sarcinii: de exemplu, vitamina D3 in sarcina nu ar trebui neglijata.

    Inainte de a incepe sa iei vitamine prenatale, cel mai indicat ar fi sa te consulti cu medicul, care iti va face cele mai potrivite recomandari pentru organismul tau. 

    De asemenea, un alt lucru pe care trebuie sa-l retii este faptul ca vitaminele prenatale nu inlocuiesc o alimentatie echilibrata, ci doar vin in completarea ei fireasca. Prin urmare, asigura-te ca iei vitaminele in primul rand prin consumul alimentelor - peste gras, de exemplu, care contine vitamina D. 
     

    fii parinte in felul tau - ghid pentru parinti

    Preventie lipsa vitamine in timpul sarcinii

    Alimentatia, asa cum am spus, joaca un rol esential in procesul de asimilare a vitaminelor prenatale. Iata cateva sugestii prin care poti lua calciu si vitamina D din alimentele pe care le consumi:

    • Diversifica-ti sursele de  calciu: bineinteles ca produsele lactate constituie o asemenea sursa, dar la fel putem spune si despre alte alimente pe care le-am mentionat anterior, care pot fi folosite pentru a-ti suplimenta aportul de calciu;
    • Alege lapte semidegresat, branzeturi tari, cum ar fi Emmentaler, sau branzeturile moi, cum ar fi branza Camembert;
    • Pentru a-ti mari cantitatea de calciu, presara parmezan pe paste, intrucat acest tip de branza este cel mai bogat in calciu: 120 mg intr-o singura lingura de produs! De asemenea, ia in considerare si adaugarea laptelui atunci cand prepari alimentele in casa, cum ar fi piureul de cartofi, legumele piure, tartele etc.;
    • Daca nu consumi niciun fel de produse lactate (fie din ratiuni personale, fie din cauza unor alergii la astfel de produse), medicul tau iti poate prescrie o dieta adecvata care sa contina calciu;
    • Plimba-te ori de cate ori este o zi insorita: iata o modalitate excelenta de a-ti spori aportul de vitamina D. Asigura-te, totusi, ca te protejezi cu o crema de protectie solara si cu o palarie si ca nu te expui la soare in intervalul 12.00 – 16.00.

    Prin urmare, calciul si vitamina D joaca un rol esential in timpul sarcinii - atat pentru sanatatea ta, cat si pentru dezvoltarea armonioasa a fatului. Tocmai de aceea iti recomandam sa te asiguri ca le consumi printr-o alimentatie corespunzatoare. Totodata, nu ezita sa apelezi la sprijinul medicului, care iti va face o serie de recomandari personalizate. 

    Citeste

    De retinut

    • Calciul este esential in timpul sarcinii

      Aportul de calciu este foarte important in timpul sarcinii, atat pentru tine, cat si pentru bebelusul tau. Calciul consumat va contribui la construirea normală a oaselor bebelusului, acesta acumuland 30g de calciu in total in timpul sarcinii.

    • Vitamina D

      Vitamina D este esentiala pentru fixarea calciului in oase. Aceasta se gaseste in alimentatie in cantitati mici, in mod special in pestele gras, precum somonul, si in oua,Aceasta este produsa și de corpul tau ca reactia la expunere la lumina soarelui.

    • Surse de calciu

      Sursele de calciu sunt destul de diverse. Pe langa produse lactate si branzeturi tari, poti lua calciu si din legume verzi, sardine, ansoa, smochine si migdale. Daca nu consumi produse lactate, te poti adresa medicului pentru o dietă adecvata.

    Intra in Clubul Nestlé Baby

    • Citeste articole si recomandari din partea specialistilor, personalizate pentru fiecare noua etapa alaturi de cel mic.
    • Afla tot ce trebuie sa stii despre nutritia potrivita in primele 1000 de zile alaturi de bebelusul tau.
    • Incearca aplicatiile noastre utile.
    • Ramai tot timpul in pas cu noutatile si bucura-te de surprizele pe care le avem pregatite pentru tine
    Afla mai multe. Citeste si urmatoarele articole.
    Mamele au notat acest articol 0/5
    avatar
    Cauta in site

    Inca nu ai gasit
    ceea ce cautai?

    Incearca noul nostru motor de cautare smart. Vom gasi mereu ceva pentru tine.