• Sportul în timpul sarcinii

    Nici vorbă să renunţi la toate exercițiile fizice în perioada sarcinii! Dimpotrivă, sportul este recomandat. Care sunt activităţile fizice pe care le poţi face? Adoptă câteva reguli de prudenţă şi hop! sari în pantofii de sport!

    Îţi place să alergi, să dansezi sau să faci plimbări lungi prin pădure? Află că aceste activităţi nu sunt interzise atâta timp cât sarcina ta este normală şi nu prezintă riscuri. Bine practicate, ele sunt chiar esenţiale pentru a te ajuta să controlezi creşterea în greutate, să te destinzi, să calmezi anumite dureri (mai ales pe cele dorsale), să-ţi întreţii tonusul muscular şi chiar să te pregăteşti pentru naştere. Dar, atenţie, dacă ai o sarcină cu riscuri, medicul ar putea să-ţi interzică orice activitate fizică. În orice caz, consultă-l înainte, pentru a putea şti care sunt obiceiurile bune de pus în practică.


    Sport în timpul sarcinii?

    Activităţile sportive interzise în timpul sarcinii sunt cele cu risc de accidentare: sporturile de echipă (baschet, fotbal, handbal etc.), sporturile de luptă (judo, box etc.) sau sporturile intense (aerobic, cardio-training). Evită şi activităţile în care există un risc mare de-a cădea: echitaţie, schi sau role.

    În afara acestor cazuri speciale, toate celelalte sporturi îţi sunt permise în timpul sarcinii, cu condiţia să rămâi în limitele normale (nu te pregăti pentru un maraton!). Cuvântul de ordine este moderaţia. Mergi fără probleme la cursuri de gimnastică uşoară, de înot sau yoga. De ce să nu urmezi chiar cursuri de gimnastică şi yoga speciale pentru femei însărcinate?

    Dacă înainte de sarcină erai un fan al bicicletei şi al alergării, poţi continua aceste activităţi, încetinind puţin ritmul şi evitând să te forţezi, până aproximativ în a cincea lună de sarcină.  Apoi, evită chiar şi activităţile în care trebuie să te culci pe spate. Cel mai important este să îţi asculţi corpul: la cea mai mică oboseală sau la cea mai mică durere neobişnuită, opreşte-te! Iar dacă burta te deranjează, nu forţa.


    Precauţii

    • Nu face sport în timpul sarcinii pe stomacul gol. Dacă este necesar, cu 30 de minute înainte mănâncă o banană, fructe uscate sau un baton de cereale. Ia şi la tine pentru cazul în care vei avea nevoie de aşa ceva.

    Încălzeşte-te bine şi fă câteva exerciţii uşoare de întindere după şedinţa fizică.

    • Alege haine largi, prin care pielea poate respira. Optează pentru o pereche de bascheţi comozi şi o bustieră .

    Hidratează-te regulat, chiar şi în timp ce faci efort.

    • Opreşte-te imediat ce te simţi obosită sau ameţită.

    • Nu face sport în timpul sarcinii dacă e cald sau prea umed.

Planul Nestlé de Alimentatie
pe Etape de Dezvoltare

  • 6 luni
  • 8 luni
  • 12 luni
  • 18 luni



Mulţumim pentru că aţi vizitat Nestle Baby Romania!

Veți fi redirecționat către un alt site.



Renunţă Continuă