Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Distribuie Articole
X
seamana-cu-mami-sau-cu-tati

Seamana cu mami sau cu tati, dar nevoile sale nutritionale difera

 

Dorinta cea mai mare a parintilor este de a le implini copiilor nevoile esentiale de hrana, protectie si iubire. Dintre toate acestea, de cele mai multe ori primeaza nevoia de hrana, pentru ca aceasta asigura atat cresterea copilului, cat si o dezvoltare sanatoasa.

13.03.2019 - 17:38

De aceea, de multe ori parintii exagereaza cu mancarea: copiii primesc prea multa mancare, prea des sau in cantitati prea mari, sau alimente nepotrivite varstei lor.

Odata cu inceperea diversificarii, cand vad ca bebelusul este mancacios si cere ce vede ca mananca si parintii lui, exista tendinta de a-i oferi ceea ce el cere, fara sa ia in calcul faptul ca stomacul unui bebelus nu este pregatit sa primeasca orice.

Parintii sunt mandri atunci cand bebelusul le seamana fizic, iar daca observa ca are preferinte alimentare asemanatoare cu ale lor, au tendinta de a-i accepta cererile.

Sa nu uitam, totusi, ca stomacul unui copil este in dezvoltare, el va ajunge la un volum de aproximativ 250ml, in jurul varstei de 1 an, in functie de apetitul copilului. Stomacul isi mareste volumul in functie de cantitatea de alimente ingerata, iar pentru ca multi adulti consuma mai multa mancare decat ar fi necesar, prin urmare si stomacul lor creste in dimensiuni si este mult mai mare decat ar fi normal. Prin urmare, stomacelul unui copil nu trebuie antrenat in aceeasi directie: sa primeasca prea multa mancare si sa isi mareasca volumul.

 

Care sunt nevoile nutritionale ale copiilor?

 

  • Pentru copiii pana intr-un an, necesarul de calorii este de 80-110kcal/kg corp.
  • Pentru copii intre 1 si 3 ani: 950-1125 kcal pentru baieti si 850-1050kcal pentru fete.
  • Pentru copiii intre 4-6 ani necesarul energetic este de 1250-1475kcal.

Comparativ cu copiii, la adulti, necesarul energetic se calculeaza in functie de greutate, varsta, inaltime si tipul de activitate desfasurat, ajungandu-se undeva la 1800 kcal/zi pana la 2000-3000 kcal/zi (pentru cei cu activitate fizica moderata sau intensa).

Necesarul energetic trebuie acoperit prin oferirea de alimente din toate grupele alimentare.

Proteinele sunt necesare pentru cresterea si dezvoltarea normala a oaselor la copii, de aceea este important ca acestia sa consume alimente care asigura o sursa de proteine: peste, oua, carne slaba, fasole, linte.

Necesarul de proteine: pentru copiii intre 0-1 an: 1-1,2 grame/kg corp/zi, intre 1-3 ani: 0,87-1,05 grame/kg corp/zi, intre 4-7 ani: 0,76-0.95 grame/kg corp/zi.

Lipidele sunt necesare pentru asigurarea energiei. Este important sa se consume alimente sanatoase ca: peste gras, iaurt si lapte integral, avocado, unt, uleiuri presate la rece.

Necesarul de lipide: pentru copiii intre 0-1 an: 5-6 grame/kg corp/zi, intre 1-3 ani: 4-5 grame/kg corp/zi, intre 3-7 ani: 2-3 grame/kg corp/zi.

Glucidele ofera energie organismului, de aceea copiii au nevoie in meniul lor de carbohidrati complecsi: orez, cartofi, cereale integrale, paine si paste din faina integrala. O sursa importanta de energie o reprezinta si fructele: banane, mere, pere, piersici, prune, struguri etc.

Necesarul de glucide: pentru copiii intre 0-1 an: 10-12 grame/kg corp/zi, intre 1-3 ani: 10-12 grame/kg corp/zi, intre 3-7 ani: 10 grame/kg corp/zi.

Fructele si legumele asigura un aport important de fibre, vitamine si minerale.

In alimentatia copilului mic, avem nevoie sa fim atenti si la necesarul de calciu, fier si vitamina D.

Astfel, pentru cresterea si dezvoltarea normala a oaselor la copii este nevoie de un aport suficient de calciu. Surse importante de calciu sunt: lactatele (iaurt, branzica, lapte), lapte din soia, seminte de susan, fructe uscate, legume cu frunze verzi.

Necesarul de Vitamina D este asigurat in perioadele insorite ale anului prin expunerea la soare. Vitamina D ajuta la absorbtia si asimilarea calciului. Dar sunt si alte surse: galbenusul de ou, pestele gras, untul, ficatul.

Necesarul de fier.

Fierul contribuie la formarea normala a hemoglobinei care transporta oxigenul catre celule. Alimentele bogate in fier sunt: carnea rosie, ficatul, legumele verzi, fasolea, lintea, nautul, fructele uscate sicerealele integrale. Pentru cresterea absorbtiei fierului este necesar consumul de vitamina C (din fructe si legume proaspete).

In alimentatia copiilor este foarte important ca alimentele pe care le consuma sa provina din surse sigure, sa fie proaspete, legumele si fructele crude sa fie intr-o proportie cat mai mare, alimentele procesate sa fie evitate (fast-food, dulciuri din comert), la fel si energizantele (sucuri carbogazoase, dulciurile).

Citeste mai mult

De retinut

  • Care sunt nevoile nutritionale ale copiilor?

    Necesarul de calorii al unui copil depinde de mai multi factori precum: varsta, greutate si sex.

  • Proteinele, lipidele, glucidele

    Proteinele, lipidele si glucidele asigura necesarul energetic si dezvoltarea normala a copilului.

  • Fructele si legumele

    Fructele si legumele asigura un aport important de fibre, vitamine si minerale.

Intra in Clubul Nestle Baby

Detalii depre ce inseamna sa fii parinte, la un click distanta.

  • Afla mai multe despre nutritie
  • Incearca aplicatiile personalizate
  • Obtii ajutor si raspunsuri in cel mai scurt timp

Inscrie-te!

Afla mai multe. Citeste si urmatoarele articole.