Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Distribuie Articole
X
Proteine

Proteine

 

"Proteinele joaca un rol esential in sarcina, intrucat este mare nevoie de acestea pentru a „cladi” bebelusul. Ar trebui sa consum aceste proteine in cantitati mai mari pe perioada celor noua luni de sarcina? Care sunt cele mai bune surse de proteine?"

31.01.2018 - 11:17

La ce sunt bune proteinele?

 

Proteinele sunt importante pentru constructia si reinnoirea celulelor. Per total, pe parcursul intregii perioade de sarcina, bineinteles, va trebui sa consumi peste 925 g de asemenea proteine. Ca sa intelegi ideea, acest lucru ar insemna peste trei kilograme de carne (impartit, desigur, pe intreaga perioada a sarcinii)!

Dupa primele cateva saptamani de sarcina, corpul mamei se adapteaza pentru a-si conserva acest stoc de proteine si pentru a pune la o parte ceea ce are nevoie fatul. Cu fiecare luna care trece, cantitatea de proteine consumate de bebelus creste: 0.7 g pe zi, in timpul primelor trei luni, 3 g pe zi in timpul celui de-al doilea trimestru si 6 g pe zi in timpul ultimelor trei luni.


La mine pe farfurie


O alimentatie variata si echilibrata iti va permite sa acoperi necesarul de proteine in mod natural (in jur de 60 g / zi). In cazul in care vei consuma proteine in exces, acestea se vor elimina in mod natural. Dar ar trebui sa fii atenta la cate calorii si lipide contin cele doua fripturi enorme din care esti pe cale sa te infrupti! Ar fi mai bine daca ai limita oarecum excesul.

Exista doua tipuri de proteine:

  • Proteinele animale, care se regasesc in carne, peste, oua, lapte si produsele lactate;
  • Proteinele vegetale, care vin din cereale (orez, grau, porumb, ovaz, orz, etc) si legume (soia, linte, fasole, etc.). Acestea sunt denumite proteine „incomplete", intrucat nu contin aminoacizii esentiali, spre deosebire de proteinele animale. Astfel, legumele contin o cantitate scazute de metionina, dar sunt bogate in lizina. Reversul este valabil in cazul cerealelor. Cele doua grupe se vor complementa una pe cealalta atunci cand se vor consuma impreuna! Un procent adecvat ar consta din 2/3 cereale si 1/3 legume.

 

Sugestiile noastre practice

 

  • Pentru a intruni cerintele in materie de proteine, poti consuma 100 pana la 150 g de carne, sau peste, sau 2 oua in fiecare zi, plus 3 pana la 4 portii de produse lactate (un pahar de lapte, un borcanas de iaurt, o portie de branza cottage sau alt tip de branza etc.
  • Alterneaza sursele de proteine animale: intr-o zi consuma peste, in alta zi poti consuma carne, iar apoi in ziua urmatoare, oua.
  • Consuma, de asemenea, si proteine vegetale in fiecare zi.
  • Tine cont de faptul ca proteinele animale si proteinele vegetale se complementeaza unele pe celelalte. Cand nu ai de gand sa consumi carne la o masa, introdu in meniu o farfurie de orez si linte, sau niste cuscus si naut.
  • Daca esti vegetariana, asigura-te ca mananci o cantitate suficienta de peste, oua si produse lactate. Unele persoane vegetariene scot si pestele, ceea ce inseamna ca trebuie sa se concentreze pe oua si pe produse lactate. In zilele cand nu consumi peste, combina cerealele cu legumele pentru a realiza necesarul de aminoacizi. Pentru a evita deficitul de fier (principala sursa de fier o reprezinta carnea), foloseste alte resurse: oua, legume, legumele cu multe frunze, fuctele confiate etc. Combina-le cu alimente bogate in vitamina C, care favorizeaza absorbtia fierului.

 
Daca esti vegana, adica daca nu consumi niciun fel de produse de origine animala (carne, peste, oua, produse lactate), exista un risc major de a dezvolta o deficienta serioasa de proteine, fier si vitamina B12. In acest caz, este mai bine sa consulti un medic sau un nutritionist pentru a obtine o parere avizata.

Citeste mai mult

De retinut

  • La ce sunt bune proteinele

    Proteinele sunt importante pentru constructia si reinnoirea celulelor. Per total, pe parcursul intregii sarcini va trebui sa consumi peste 925g de asemenea proteine.

  • Ce ar trebui sa contina farfuria ta

    O alimentatie variata si echilibrata iti va permite sa acoperi necesarul de proteine in mod natural (in jur de 60 g / zi). In cazul in care vei consuma proteine in exces, acestea se vor elimina in mod natural. Dar ar trebui sa nu faci exces.

  • Cele doua tipuri de proteine

    Proteinele animale se regasesc in carne, peste, oua, lapte si produsele lactate. Proteinele vegetale vin din cereale si legume. Ace.stea sunt denumite proteine „incomplete", intrucat nu contin aminoacizii esentiali.

Intra in Clubul Nestle Baby

Detalii depre ce inseamna sa fii parinte, la un click distanta.

  • Afla mai multe despre nutritie
  • Incearca aplicatiile personalizate
  • Obtii ajutor si raspunsuri in cel mai scurt timp

Inscrie-te!

Afla mai multe. Citeste si urmatoarele articole.