Distribuie Articole
X
lipsa-somnului-la-copii-si-influenta-alimentatiei

Lipsa somnului la copii si influenta alimentatiei

Somnul joaca un rol foarte important in cresterea si dezvoltarea sanatoasa a copiilor, deoarece in timpul somnului are loc productia hormonului de crestere si a hormonilor tiroidieni. Acestia influenteaza cresterea in inaltime a copiilor - dezvoltarea musculara, cresterea oaselor.

19.03.2019 - 15:26

Somnul ii ajuta pe copii sa fie odihniti si, astfel, sa fie veseli, jucausi, sa aiba energie sa exploreze si sa manance echilibrat.

Somnul nu influenteaza doar productia de hormoni de crestere, ci si productia hormonilor care regleaza apetitul si senzatia de foame. 

Un somn prost sau insuficient va avea astfel repercursiuni negative asupra dezvoltarii musculaturii si inaltimii copilului, deregland chiar si apetitul.

Lipsa de somn duce la dezechilibre alimentare care vor genera, in cele mai multe cazuri, obezitate. Copilul care doarme putin sau prost va fi obosit, va cauta sa manance alimente cu valoare calorica mare care sa-i dea energie si va cauta stimulente ca: dulciuri multe, alimente sarate. Mai mult, se va implica din ce in ce mai putin in activitati fizice, fiind predispus in timp la obezitate.

Obezitatea creste riscul bolilor cardiovasculare si al diabetului zaharat, reduce speranta de viata si afecteaza calitatea acesteia. 

Exista si situatii cand lipsa de somn poate duce la lipsa poftei de mancare si, implicit, la subnutritie, caci copiii reactioneaza diferit la oboseala. 

"Studiile arata ca restrictionarea pe termen scurt a somnului este asociat cu metabolismul scazut al glucozei, dereglarea apetitului si cresterea tensiunii arteriale. Studiile au aratat o legatura intre durata somnului scurt (in general <6 ore pe noapte) si indicele de masa corporala crescuta sau obezitatea, diabetul și hipertensiunea."

Prin urmare, somnul insuficient poate duce si la aparitia diabetului, avand in vedere efectul glucozei asupra metabolismului.

Acum ca stim cat de important este somnul pentru sanatatea copiilor, haide sa vedem care sunt recomandarile pentru orele de somn ale acestora si cum facem sa le cream un mediu armonios.

 

Cate ore trebuie sa doarma copiii?

  • 4-12 luni: 14 - 15 ore/zi
  • 1-3 ani: 12 - 14 ore/zi
  • 3-6 ani: 10 - 12 ore/zi
  • 7-12 ani: 10 - 11 ore/zi
  • 12-18 ani: 8 - 9 ore/zi

 

Cum ii ajutam pe copii sa aiba un somn linisit?

  • Respectam in fiecare seara ora de culcare si stabilim un numar de ore astfel incat copilul sa doarma suficient;
  • Reducem activitatile in preajma momentului de somn;
  • Nu pregatim culcarea pe fuga sau in agitatie;
  • Cream o rutina: baie, citit povesti la culcare;
  • Nu purtam discutii angoasante seara;
  • Ne asiguram ca temperatura din camera copilului e potrivita si ca nu are alti factori perturbatori: lumina prea puternica, zgomote;
  • Masa de seara se ia cu minimum 2 ore inainte de culcare pentru a nu-i provoca disconfort si pentru a favoriza un somn linistit.

Si nu uita ca un copil odihnit este un copil sanatos!

 

Surse:
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ajhb.22219/full 
http://www.webmd.com/parenting/guide/sleep-children#2

Citeste mai mult

Intra in Clubul Nestle Baby

Detalii depre ce inseamna sa fii parinte, la un click distanta.

  • Afla mai multe despre nutritie
  • Incearca aplicatiile personalizate
  • Obtii ajutor si raspunsuri in cel mai scurt timp
Afla mai multe. Citeste si urmatoarele articole.
Mamele au notat acest articol 0/5

Inca nu ai gasit
ceea ce cautai?

Incearca noul nostru motor de cautare smart. Vom gasi mereu ceva pentru tine.