Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Distribuie Articole
X
Calciul si vitamina D

Despre calciu si vitamina D

 

Calciul este esential pentru scheletul atat al tau, cat si al copilului tau. Calciul ar trebui consumat impreuna cu vitamina D, care permite absorbtia acestuia la nivelul oaselor. Vei satisface nevoile corpului tau in materie de Calciu daca vei urma o alimentatie variata, echilibrata, bogata in produse lactate.

25.01.2018 - 14:54

La ce sunt bune Calciul si Vitamina D?


Calciul joaca un rol major in constructia normala a oaselor, a scheletului si a dintilor copilului tau. In decursul celor noua luni ale perioadei de sarcina, bebelusul tau va acumula per total 30 g de Calciu: echivalentul a 3 kg de branza Emmentaler, sau a 25 de litri de lapte! Nevoile bebelusului tau vor creste in special in cel de-al treilea trimestru de sarcina, atunci cand oasele se mineralizeaza: 200 pana la 300 mg pe zi, adica echivalentul a 30 g de branza Emmentaler sau un sfert de litru de lapte pe zi.

Asigurandu-ti o rezerva suficienta de Calciu este de asemenea foarte important pentru capitalul tau osos: nevoile bebelusului vor fi prioritare si iti vor „epuiza” rezervele daca nu consumi suficient. De asemenea, acest lucru te va ajuta si sa-i oferi copilului un lapte matern mult mai bogat. 

Vitamina D este importanta pentru fixarea Calciului si constituie un pivot de echilibru intre oasele tale si dezvoltarea scheletului si a dintilor bebelusului.


Gasim totu-n farfurie!


Cat timp esti insarcinata nevoile corpului tau in materie de Calciu se estimeaza undeva la 1 000 mg/zi. Asta inseamna, de exemplu, ca in fiecare zi ar trebui sa consumi:
1 pahar mare de lapte
+ 2 paharele de iaurt sau 300 g de branza de vaci
+ 30 g branza Emmentaler.


Chiar daca intr-o masura mai mica, exista si alte alimente care contin Calciu:

  • Legumele verzi (spanacul, broccoli etc.), fructele si cerealele;
  • Sardinele in ulei, ansoa, migdalele si smochinele deshidratate.

 
In ceea ce priveste vitamina D, aceasta se regaseste in alimentatia ta in cantitati mici, cele mai bune surse fiind reprezentate de peștele gras, precum somonul, sau ouale. Vitamina D este produsa in primul rand de propria ta piele ca reactie la expunerea la lumina soarelui.


Sugestiile noastre de ordin practic

  • Diversifica-ti sursele de Calciu: bineinteles ca produsele lactate constituie o asemenea sursa, dar la fel putem spune si despre alte alimente pe care le-am mentionat anterior, care pot fi folosite pentru a-ti suplimenta aportul de Calciu;
  • Alege laptele semi-degresat, branzeturile tari cum ar fi Emmentaler sau branzeturile moi cum ar fi branza Camembert;
  • Pentru a-ti mari cantitatea de Calciu, presara Parmezan pe paste, intrucat acest tip de branza este cel mai bogat in Calciu, 120 mg intr-o singura lingura de produs! De asemenea, ia in consideratie si adaugarea de lapte atunci cand prepari alimentele in casa, cum ar fi piureul de cartofi, legumele piure, tartele etc.;
  • Daca nu consumi niciun fel de produse lactate (fie din ratiuni personale, fie din cauza unor alergii la astfel de produse), medicul tau iti poate prescrie o dietă adecvată care sa contina Calciu.

Plimba-te ori de cate ori este o zi insorita: iata o modalitate excelenta de a-ti spori aportul de vitamina D. Trebuie sa te asiguri, totusi, ca te protejezi cu o crema de protectie solara si cu o palarie si ca nu te expui la soare in intervalul 12.00 – 16.00.

Citeste mai mult

De retinut

  • Calciul este esential in timpul sarcinii

    Aportul de calciu este foarte important in timpul sarcinii, atat pentru tine, cat si pentru bebelusul tau. Calciul consumat va contribui la construirea normală a oaselor bebelusului, acesta acumuland 30g de calciu in total in timpul sarcinii.

  • Vitamina D

    Vitamina D este esentiala pentru fixarea calciului in oase. Aceasta se gaseste in alimentatie in cantitati mici, in mod special in pestele gras, precum somonul, si in oua,Aceasta este produsa și de corpul tau ca reactia la expunere la lumina soarelui.

  • Surse de calciu

    Sursele de calciu sunt destul de diverse. Pe langa produse lactate si branzeturi tari, poti lua calciu si din legume verzi, sardine, ansoa, smochine si migdale. Daca nu consumi produse lactate, te poti adresa medicului pentru o dietă adecvata.

Intra in Clubul Nestle Baby

Detalii depre ce inseamna sa fii parinte, la un click distanta.

  • Afla mai multe despre nutritie
  • Incearca aplicatiile personalizate
  • Obtii ajutor si raspunsuri in cel mai scurt timp

Inscrie-te!

Afla mai multe. Citeste si urmatoarele articole.